پاورپوینت امضای دیجیتال و رمزنگاری در فضای سایبری

عنوان پاورپوینت: امضای دیجیتال و رمزنگاری در فضای سایبری

تعداد اسلاید: ۳۲ اسلاید

فرمت: powerpoint

http://modir3-3.ir/images/size-modir123.com.png حجم فایل: ۲.۲۷۷ KB

http://modir3-3.ir/images/buy_modir123.com.png قیمت: ۲۵۰۰ تومان

 

[stextbox id=”grey” caption=”قسمتی از مطالب پاورپوینت” collapsing=”true” mode=”js” direction=”rtl” shadow=”false”]

رمزنگاری

رمزنگاری علمی است که با استفاده از ریاضیات داده‌ها را به صورت رمز درآورده و مجدداً می‌تواند به حالت عادی برگرداند. این علم امکان ذخیره سازی اطلاعات وهمچنین انتقال اطلاعات بر بستری نا امن را محقق می‌سازد. عمل رمزنگاری با استفاده از الگوریتم های ریاضی صورت می‌پذیرد. در یک سیستم یک پیغام با استفاده از یک کلید رمز می شود. پس از آن پیغام رمز شده به گیرنده منتقل می شود و در آن جا با استفاده از یک کلید باز می شود تا پیغام اصلی بدست آید

تاریخچه رمزنگاری

سابقه رمز نمودن اطلاعات به دوران امپراطوری روم بر می‌گردد، زمانی که ژولیوس سزار پیغامی را برای فرماندهان خود می‌فرستاد چون به پیغام رسان اعتماد نداشت و از این که در راه این پیغام به دست دشمن بیافتد هراسان بود، پیغام را به نحو زیر تغییر می‌داد. تمام حروف A را در متن با حرف D جایگزین می‌کرد و تمام حروف B را در متن به حرف E جایگزین می‌نمود و بدین ترتیب برای بقیه حروف نیز عمل می‌کرد. در حقیقت تمام حروف را با سومین حرف بعد از آن جایگزین می‌کرد.

در نتیجه اگر این متن تغییر یافته به دست کسی می‌افتاد که این الگوریتم تغییر را نمی‌دانست نمی‌توانست این متن را رمز‌گشایی نموده و از محتویات آن چیزی بفهمد. به این الگوریتم Caesar Cipher می‌گویند. در جنگ جهانی دوم آلمان های نازی به صورت گسترده‌ای از یک دستگاه رمزنگاری الکترو مکانیکی به نام انیگما که در سال ۱۹۳۲ ساخته شده بود استفاده نمودند.

تا اواسط دهه ۷۰ میلادی رمزنگاری جزو علومی بود که فقط در موارد ویژه توسط دولت ها و متخصصین نظامی استفاده می‌گردید. این وضعیت در سال ۱۹۷۶ میلادی با پیاده سازی “رمزنگاری کلید عمومی” توسط هلمن و دیفی به نحو شایسته‌ای تغییر کرد. این کار آنها مشکل بزرگی را در سیستم‌های رمزنگار که همانا مسئله تبادل کلید بود حل کرد.

[/stextbox]

[maxbutton id=”5″ ] [maxbutton id=”4″ ] [maxbutton id=”3″ ] [maxbutton id=”6″ ]

 

پشتیبانی مدیر123

http://modir3-3.ir/images/%d9%81%d8%b1%d9%85%20%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3%20%d8%a8%d8%a7%20%d9%85%d8%a7.png

 

128 بازدید