پاورپوینت استراتژی کارآفرینی (Entrepreneurship Strategy)

عنوان فارسی: استراتژی کارآفرینی

تعداد اسلاید: ۵۲ اسلاید

فرمت: powerpoint

 حجم فایل: ۴۰۸ KB

 

پاورپوینت استراتژی کارآفرینی

پاورپوینت استراتژی کارآفرینی: جهانی شدن و تغییرات ناشی از آن موجب الزام سازمان‌ها به نوآوری و کارآفرینی شده است. همچنین ماهیت پویای سازمان‌ها و فعالیت آنها در عرصه رقابت جهانی، الزام ارائه ایده‌های نو، راه‌حل‌های جدید و افکار تازه را جهت تولید محصولات با کیفیت بالا، قیمت مناسب، متنوع و در حداقل زمان، ممکن کرده است تا مزیت رقابتی را کسب و حفظ کنند. بر همین اساس اعتقاد به کارآفرینی در سازمان‌ها از اهمیت زیادی برخوردار بوده و امروزه سازمان‌ها یاد گرفته‌اند که باید خلاق، نوآور و کارآفرین باشند؛ به‌طوری‌که کارآفرینی به‌عنوان موتور رشد و توسعه سازمان‌ها و جوامع شناخته می‌شود.

خلاق: خلاقیت یک پدیده ذهنی است و فرد خلاق کسی است که فکر و ایده جدیدی دارد و به دنبال روش جدیدی برای هرموضوع است.
مخترع: کسی است که روش یا محصولی را برای اولین بار تولید میکند
نوآور: کسی است که قابلیت استفاده و مقرون به صرفه بودن محصول اختراع شده را بررسی و درصورت امکان آنرا تجاری می کند

کارآفرین

پیتر دراکر در مورد شخص کارآفرین معتقد بود کارآفرین فردی است که همیشه در جست وجوی تغییر است، در برابر آن از خود واکنش نشان می دهد و آن را یک فرصت و شانس می داند. شومپیتر می گوید شخص کارآفرین کسی است که نوآوری خاص داشته باشد؛ این نوآوری می تواند نوآوری در تولید، در فرایند یا در ارائه خدمات، درجهت رضایت مشتری و… باشد.

کارآفرینی

دکتر رضائیان: کارآفرینی را  شکار فرصت ها به وسیله افراد، بدون در نظر گرفتن منابع موجود در اختیار تعریف می کند و در اصل بر این مهم استوار است که کارآفر ینان به هنگام تصور فرصت های جدید، محدودیت های منابع جاری را نادیده می گیرند.

تامپسون: کارآفرینی را فرایندی می داند که در آن بتوان با استفاده از خلاقیت، عضو جدید را همراه با ارزش جدید با استفاده از زمان، منابع، ریسک و به کارگیری دیگر عوامل به وجود آورد.

چرچیل: درباره کارآفرینی با نگاه متفاوتی معتقد است : کارآفرینان باید بر حرکت ها و بهبودهای مستمری متمرکز شوند که به صورت مداوم در پی بهره برداری از ریسک ها و فرصت های قابل کنترل باشد.

 

 

پروپوزال های مدیریتیسفارش پروپوزال

پشتیبانی مدیر123

 

153 بازدید