مقاله متنی مردم نگاری دیجیتال (مجازی)

مردم نگاری دیجیتال (مجازی)

این پذیرفته شده است که مصرف کننده امروزی فرق کمی قائل می شوند بین آنلاین و آفلاین بودن خود در شرایطی که در آن افراد به طور منظم تجربیات شان را از طریق پلتفورم های دیجیتال مثل فیسبوک و توئیتر و پین ترست و پلتفورم های مجازی مانند وبلاگ به اشتراک می گذارند. پلتفورم های دیجیتال یک زمینه جدید برای تحقیق در مورد مصرف کننده است و سایت هایی پر بار برای  مطالعه رفتار ها در مورد شیوه زندگی روزانه مصرف کننده و نمایانگر گروه های خرده فرهنگ در جامعه معاصر دارد. محقق بازاریابی رابرت کوزینتس بین سال های ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۰ در تعرف تکنیک های تحقیقاتی بازاریابی آنلاین استدلال کرد که آنلاین بودن مصرف کنندگان یک جز لاینفک برای مشارکت کنندگان است اثرات مهمی بر بسیاری از جنبه های رفتاری از جمله رفتار مصرف کننده می گذارند (۲۰۰۲).

یا مردم نگاری مجازی (دیجیتال) یک ابزار مفید برای بازاریابان اجتماعی است که در آن محققان بر بینش فرهنگی بوسیله بررسی تعامل ها و گفتمان های آنلاین افراد در مورد مسائل بازارگرایی تمرکز می کنند. چنین بررسی هایی فقط بر روی کلمات و تم ها به صورت آنلاین تمرکز نمی کند بلکه شامل بررسی های عمیق از تعاملات اجتماعی سیال و پیچیده با معانی بنیادین فرهنگی نیز می شود. این تمرکز یعنی اینکه مردم نگاری دیجیتال فقط در مورد افراد نیست بلکه بر رفتار و اعمال آنها نیز تمرکز می کند،  همچنین در تعاملات اجتماعی آنها در یک محیط دیجیتال، شما نیز می توانید شرکت کنید در حالیکه به لحاظ فیزیکی می توانید هر جای دنیا باشید.

صبح یکشنبه سلام (HSM) یک وب سایت برای وبلاگ نویسی است که در آن بازاریابان اجتماعی علاقه مند هستند تا در مورد نوشیدن های مجاز مطالعه کنند. وب سایت های مختص وبلاگ نویسی شرکت کنندگان را تشویق می کند تا تجربیات خود را در یک دوره زمانی مشخص به اشتراک بگذارند و بازتاب های شخصی خود را در مورد نقش الکل در زندگی روزمره به آن اضافه کنند (هاملی و کارا ۲۰۱۲). محققان علاقه مند به کشف اثرات اجتماعی الکل هستند که در وبسایت HSM وجود دارد برای اینکه هویت الکلی مصرف کنندگان را کشف کنند (به عنوان مثال با قرار دادن سوال، دوست الکلی ندارید) و اینکه چگونه مصرف کنندگان جوان در مورد تشریفات نوشیدن الکل با همتایان خود مذاکره می کنند(گارا و همکاران ۲۰۱۵). دیگر محققان تغییر اجتماع نیز مطالعات رسانه های اجتماعی در مورد درگیر شدن جوانان با مواد مخدر را پذیرفته اند.

این یافته ها به صورت هدفمند یک پلتفرم اختصاصی را (برای مثال وبلاگ Sara Bellum) برای تعامل جوانان و مکالمات آنلاین در مورد دارو های علمی بوجود می آورد( ماکاریو و همکاران ۲۰۱۲). هر دو این مثال ها نشان دهنده انعطاف پذیری سایت های رسانه اجتماعی به عنوان فرصت تحقیقاتی تعاملی است که برای تعامل با مخاطبان هدف در طول زمان در نظر گرفته شده اند. 

پلتفرم های دیجیتال تغییر اجتماعی، محققانی با توانایی تمرکز بر رفتار ها در محیط های طبیعی تربیت می کند و این به این دلیل است که محققان می توانند به زمینه های واقعی که در آن مخاطبان تجارب زندگی خود را به اشتراک می گذارند دسترسی مجاز داشته باشد.

علاوه بر این، کاربران در رسانه های اجتماعی در ایجاد محتوای  معتبر وداوطلبانه مشارکت می کنند آنها اطلاعات مرتبط و غنی را در مورد مطالعات قوم شناسی ارائه می کنند. به عبارت دیگر، بازاریابان اجتماعی، می توانند کاربران رسانه های اجتماعی یا اعضای یک سایت خاص را به عنوان بخشی از بازار تفسیر کنند. با این حال همانطور که در مثال ها نشان دادیم قوم نگاری می تواند برای بازاریابان اجتماعی به عنوان یک روش سازگار با انگیزه های مصرف کنندگان و رفتار های مصرفی آنها مفید باشد.

دانلود ترجمه مقاله

94 بازدید