مقاله متنی: بررسی اجمالی سایت نت برگ

بررسی اجمالی سایت نت برگ

همکاری نت برگ با تامین کننده

نت برگ: مشتری ونظر دهندگان مثبت و منفی باعث راحتی تامین کنندگان و مشتریان شده است. همچنین گسترش زنجیره بصورت دو طرفه باعث توسعه رابطه با تامین کنندگان و مشتریان خواهد شد طوریکه نت برگ بعنوان یک اینترفیس بزرگ عمل کند. و هم رضایت مشتری را جلب نماید و هم رضایت تامین کنندگان را

تفاوت های عمده ای بین این سیستم و یک سیستم فروشگاهی وجود دارد خدمات خاصی در سیستم جدید وجود دارد که برخی از این خدمات در سیستم سنتی وجود ندارد. بطور مثال:

  • شرح کامل خدمات بصورت مالتی مدیا و متنی که مشتریان با اطلاع رسانی کامل و آگاهی تمام و کمال لذت واقعی خرید را احساس می کنند و خرید خود را با اطمینان کامل انجام می دهند.
  • نظرات مشتریان برای خرید های قبلی و انتقادات و پیشنهادات قبل و بعد از خرید تاثیر بسزایی در روند خرید خواهد داشت. اطلاعات خرید های قبلی ثبت نظرات خریداران و یادگیری طرز استفاده از نت برگ، مقایسه مشخصات و قیمت ها و مشاهده انواع خدمات و محصولات که البته جای کار بیشتری در نت برگ دارد.

انواع پرداخت آنلاین و ارتباط با بانک های مختلف که نت برگ  با استفاده از سیستم ارزشی نوین بانکداری الکترونیک و غنی کردن خرید الکترونیک و همچنین طرف حساب شدن با اکثر بانکها ( شتابی ) رضایت پرداخت را برای مشتریانش به ارمغان آورده است.

_ آگاهی از تعداد خرید قبلی و استقبال سایر مشتریان

  • ارتباط دوطرفه و تعاملی خریدار و فروشنده و حتی خریداران و بازدیدکنندگان با هم ( البته با تایید مدیر ) که باعث ارزیابی نیازمندی های منابع جهت ارائه نظرات، انتقادات و پیشنهادات می شود.
  • هر چند تفاوت های زیادی بین سیستم آفلاین و آنلاین این گونه عرضه خدمات و کالاها وجود دارد اما بدون تلفیق و ترکیب این دو روش ارائه برخی کالاها و خدمات به هیچ عنوان امکان پذیر نخواهد بود.
  • تعیین بخش بندی های مشتریان هدف نیز در نت برگ انجام شده که البته به نظر شخصی بنده کمی نیاز به تغییرات دارد، نت برگ فقط محدوده جغرافیایی را در نظر گرفته است، می توانست وضعیت شغلی، تحصیلی، علاقمندی ها و بسیاری از رفتار ها و تفکرات شخصی را با میل مخاطب از او دریافت کند و پس از تشکیل یک بانک اطلاعاتی قوی این بانک را هدفمند استفاده کند البته نت برگ میتواند بانک طبقه بندی و بخش بندی شده خود را بصورت هدفمند عرضه کرده و هزینه های آنرا نیز تامین نماید. این بخش بندی  مطمئنا در سیستم آفلاین بسیار محدود تر است که متاسفانه نت برگ در این زمینه خوب عمل نکرده.(البته به نظر بنده)

نت برگ

نت برگ می توانست سن، جنسیت و سایر اطلاعات دموگرافی را با دقت بیشتری دریافت کند و تفاوت سیستم آنلاین و آفلاین را بیشتر نمایان کند و موفق تر باشد. سایر اطلاعات برای مشتری ها، شرکت ها، سازمان ها، گروه ها،انجمن ها و غیره بعنوان اطلاعات فرمو گرافی، همچنین با رفتار شناسی و ردیابی و رهیابی مشتری و بازدید کننده را بهتر انجام دهد.

نت برگ در این زمینه می توانست بسیار بهتر عمل کند که البته گام هایی در این زمینه برداشته شده که باز هم جای کار بیشتری دارد. برای مثال نت برگ بهترین پیشنهاد خود را در اولین فرصت و در بالاترین جایگاهی که چشم کاربر در ابتدا به آن معطوف می شود قرار داده که کار بسیار شایسته ایست. همچنین برای موبایلی ها و تبلتی ها آدرس خاصی ایجاد کرده که بهترین نمایش را داشته باشند که البته اکثر اوقات با مشکلاتی مواجه است و گاها خطای Forbidden می دهد.

محسنات نت برگ

  • گرافیک ساده و آرامش بخش نت برگ یکی از محسنات آن در سیستم آنلاین می باشد. که در کنار سهولت خرید و مولتی مدیای خدمات و محصولات ارائه شده، انگیزه خرید مشتری را افزایش می دهد.
  • نت برگ از طریق ارتباط با بازاری ها، کسب و کار های کوچک و بزرگ، ویژگی های خاصی را در کنار هم ایجاد کند، ارتباط با رستوران ها، سینما ها، استخر ها، هتل ها، عکاسی ها، مراکز تفریحی و سرگرمی، عرضه کنندگان خدمات و کالاهای متعدد، اپراتور های تلفن همراه، صاحبان کسب و کار، بانک ها و شبکه شتاب مجموعه بزرگ و کارایی را ایجاد کرده که در عین داشتن محسنات سیستم سنتی و سیستم جدید معایب سیستم سنتی را پوشش داده و بسیار گسترده تر و لذت بخش تر فعالیت می نماید.

البته شاید نت برگ این موضوع را در نظر گرفته است که ممکن است مشتریان اطلاعات شخصی خود را بدرستی وارد نکند و بخواهند با هویت مجازی فعالیت کنند. اگر دلیل عدم بخش بندی بیشتر (بجز بخش بندی جغرافیای مشتریان) آگاهانه باشد جای انتقاد کمتری دارد.

  • کار زیبای دیگری که ممکن است نت برگ داشته باشد کلیک شناسی و آمار اولی بازدید کاربران می باشد. کلیک شناسی امروزه بسیار درآمد زا ست و می تواند درآمد زایی را هدفمند کند. تبلیغات هوشمندی که نمونه آن در سیستم آفلاین امکان پذیر نیست. نت برگ آمار بشترین بازدید ها را دارد و نتیجتا متوجه خواهد شد که کاربران بیشترین بازدید را از چه محصول یا خدماتی انجام داده اند، همچنین آمار بیشترین خرید ها را هم دارد و بنا بر این برای آنها برنامه ریزی بهتری می کند و گاها در چیدمان تبلیغات ها تاثیر میدهد، نت برگ آمار خرید های قبلی را به کاربران می دهد و این هم از نظر روانی ممکن است تاثیر گزار باشد و نت برگ را موفق تر کند.
  • اینکه نت برگ از برند های معتبر استفاده می کند تا خود نیز از برند های برتر باشد و اطمینان مشتریان را جلب کند جای تحسین دارد. برندینگ یکی از مهمترین شاخصه های تجارت الکترونیک است که نت برگ در حال برند سازی خود بعنوان یک اینترفیس قوی تخفیف گروهی است و آنچه از بهار این تجارت پیداست موفقیت است.

نمونه کار نت برگ قبلا در سیستم آفلاین وجود داشت بصورتی که برگه های تخفیف به مشتریان ارائه می شد. البته گستردگی و در دسترس بودن نت برگ با این سطح اطلاع رسانی در سیتسم آفلاین سابقه نداشته

مونه نت برگ در در سیتسم آنلاین هم وجود دارد. و نتیجتا نت برگ کشف فرصت تخفیف گروهی و تجارت الکترونیک است هر چند ممکن است نت برگ از اولین ها باشد و کار خوبی را ارائه کرده باشد.

توانمندی نت برگ در انتخاب و ارائه بهتر خدمت و کالاها به وضوح رویت می شود.

منابع بالادستی: فقط در محیط آنلاین موثر است: منابع بقیه با شراکت

رقبای نت برگ

اما آیا نت برگ کجای بازار عظیم الکترونیکی قرار دارد؟ یک بازار بزرگ (تخفیف گروهی) در وسعت جغرافیایی نامحدود با رقیبان بزرگی همچون

www.offchi.com
www.poojar.ir
www.gbon.ir
www.takhfifan.com
www.hamkharid.com
www.takhfifyab.ir
www.hambon.com
www.goldtag.net
www.groupshop.ir
www.minibaha.com
www.iroopon.com
www.kharidgoroohi.com
www.koponestan.com
www.groupbuy.ir
www.buyex.ir
www.harajkadeh.com
www.bonnet.ir
www.arzanshod.com
www.offcopon.com
www.citydeal.asia

که در محیط آنلاین باعث رشد و ارتقای یکدیگر هم می توانند باشند.

رقابت در محیط آنلاین، همراستایی توانمندی ها با استراتژی های فروش هر یک از موارد نامبرده فوق کاملا مشهود است طوری که هر یک سعی در پیشی گرفتن از یکدیگر را دارند.

شاید نیاز باشد که نت برگ استراتژی های متفاوت و جداگانه ای برای هر یک از رقبا در نظر بگیرد، شاید مجبور به خلق استراتژی های جدیدی باشد که نمونه آن در سایر انواع این تجارت بی نظیر باشد.

نت برگ نقشه (بلو پرینت) راهبری ساده و جذابی را در محیطی آرامبخش برای کاربر فعال کرده است. اما هیچ تضمینی برای عدم کپی شدن نت برگ وجود ندارد و همانطور که قبلا اشاره  شد رقیبان فراوانی در حال انجام این گونه تجارت هستند. البته بیزینس نباید قابل کپی شدن باشد و نتب برگ برای یکتا شدن حتما باید شاخصه های غیر قابل کپی شدن داشته باشد که نیاز به راه انداختن بخشی با عنوان طرح ها،‌انتقادات و پیشنهادات می تواند این کار را بهتر دنبال کند،‌ همچنین استفاده از مدیران و مشاوران حرفه ای و مجرب و مطالعه و تحقیق و مرور آنچه پیشکسوتان این طرح در دنیای تجارت الکترونیک انجام داده اند هم بی فایده نخواهد بود.

خلق فرصت های جدید در نت برگ

نت برگ را یک جلو دار در این گونه تجارت ها معرفی کند و سابقه بسیار عالی برای آن ایجاد نماید. البته نباید فراموش کنیم که نت برگ با توجه به جوان بودن مشتری های وفاداری دارد که به هیچ عنوان قابل کپی شدن نیستند. و این از محسنات مشتری مداری در تجارت الکترونیک است. و نت برگ باید مشتریان خود را حفظ و خدمات جدید تر، بهتر و باکیفیت تری را برای حفظ مشتریان فعلی و جذب مشتریان جدید برنامه ریزی نماید.

شاید نت برگ طراحی مناسبی را برای تجربه مشتری انجام داده باشد،‌تجربه ای که مشتری را به لذت بیشتر خرید معتاد می کند، تجربه ای که مشتری را به لذت بردن از زندگی دعوت می کند اما تجارت آن نیز برای تامین کنندگان و از جمله نت برگ خواهد بود. لذت برای دو طرف،‌تجربه ای که نت برگ در نظر گرفته،‌تجارت برای عده ای و خرید برای عده ای دیگر که لذت را برای هر دو طرف به ارمغان خواهد آورد. این تجربه مشتری را به مشتری وفادار تبدیل خواهد کرد.

جذابیت هایی که نت برگ می بایست در رقابت با سایر فعالان این تجارت در نظر بگیرد باید شامل جذابیت های مالی، جذابیت های تکنولوژی و جذابیت های مقایسه ای و… باشد.

به نظر من اگر نت برگ با اصلاحاتی می تواند از برترین های تخفیف گروهی باشد، اگر با تحلیل و برنامه ریزی پیش رود (تحلیل : آماده، هدف، آتش (برنامه ریزی))

البته آزمون و خطا هم ممکن است برای نت برگ درآمد زا و مفید باشد. (آتش،آماده، هدف  (آزمون و خطا)) اما نباید فراموش کرد که بدون برنامه ریزی تجارت کردن ممکن است ریسک بزرگی باشد که ضرر آن جبران ناپذیر است. ترکیب استفاده از روش های تحلیل و عدم تحلیل وآزمون و خطا نت برگ را دگرگون خواهد کرد.

اصلاح بخش بندی نت برگ با اولین مراجعه کاملا مشهود است این اصلاح بسیار مهم است چرا که باید برای بخشی از مشتریان برنامه ریزی کرد که هدف و بازار فروش نت برگ همان جا هستند.

گاهی ممکن است خدمتی برای کارمندان عالی باشد اما برای دانشجویان خیر. گاهی ممکن است خدمتی فقط برای متاهلین مناسب باشد، گاهی برای خانم ها و گاهی برای آقایان.

ممکن است نت برگ خدمات یا محصولاتی را ارائه کند که فقط برای جوانان مناسب باشد و گاهی هم عکس آن.

گاهی ممکن است جوانانی بازار محصولی باشند که به بازی های آنلاین گروهی علاقمندند، و گاهی محصولی فقط برای اندرویدی ها مناسب است. گاهی علاقمندان به سینما و گاهی موزیک ها و موسیقی های سنتی و گاهی هم سایر موسیقی ها.

ممکن است تخفیف برای آرایشگاه بانوان و شاید هم برای کت شلوار آقایان در نظر گرفته شود لزومی برای نمایش همه خدمات ارائه شده به همه کاربران نیست هر چند که ممکن است مشتری جذب کند اما این جذب مشتری هدفمند نیست. هر چه ارائه خدمات هدفمند تر باشد بازار کسب و کار الکترونیکی رونق بیشتری دارد و مشتری پسند تر خواهد بود.

بررسی فرصت علاقمندی به استفاده از محیط الکترونیکی در نت برگ جای کار بیشتری را دارد.

علاوه بر گرفتن کلیه خدمات آفلاین اطلاعات خرید، اطلاعات بروز کالا یا خدمت در نت برگ دیده می شود اما نیابد فراموش کرد که رابط کاربری زیبا و آرامبخش نت برگ در ارائه این خدمات بی تاثیر نبوده و شاید گرافیک خاص نت برگ، آنرا از سایر سایت ها متمایز کرده است. البته جای کار بیشتری دارد اما انصاف را نباید کنار گذاشت، نت برگ رابط کاربری زیبا و دلنشینی دارد که در کنار تصاویر حرفه ای با فوکوس عالی، زیبایی بسیار زیادی را به تجارت الکترونیک در سایت خود هدیه کرده و لذت خرید را چندین برابر افزایش داده، شاید یکی از خواص ویژه نت برگ همین رابط گرافیکی عالی باشد که واقعا معجزه آسا است. بدون هیچ گونه پیچیدگی برای صاحبان کسب و کار و بازدید کنندگان و خریداران.

شاید نت برگ برای راه اندازی این تجارت نیروی انسانی و سرمایه زیادی هزینه نکرده باشد اما نیاز به ارتباطات فراوانی با تامین کنندگان و ارائه دهندگان خدمات مشتری پسندی را دارد.

نت برگ ارزش نوین و کشف فرصت مناسبی درتجارت الکترونیک است و بسیار موفق و حرفه ای ظاهر شده که با نگاهی توانمند ساز از سیستم های اطلاعاتی و بازاریابی الکترونیکی بسیار موفق تر نیز خواهد بود و نهایتا ارزش وسیع تری برای بازار کارآمد تر خواهند داشت.

 

185 بازدید