مقاله متنی انتقال اطلاعات غیر کلامی

انتقال اطلاعات غیر کلامیمقاله متنی انتقال اطلاعات غیر کلامی

بیشتر محققین توافق نظر دارند که کانال کلامی اساساً برای انتقال اطلاعات به کار می رود، در حالیکه کانال غیر کلامی برای تبادل نگرش های بین فردی، و در برخی موارد به عنوان جایگزینی برای پیام های کلامی استفاده می شود. صرف نظر از فرهنگ، کلمات و حرکات با چنان هماهنگی اتفاق می افتند که یک فرد با تجربه و آموزش دیده می تواند با گوش دادن به صدای یک نفر بگوید که او چه حرکاتی را انجام می دهد به همین گونه، قادر بود با نگاه کردن به حرکات یک شخص در حال صحبت بگوید او به چه زبانی صحبت می کند.

بسیاری از مردم به سختی می پذیرند که ما از نظر زیست شناختی هنوز یک حیوان هستیم. ما نیز چون گونه های دیگر حیوانات تحت تاثیر قوانین زیست شناختی هستیم که کنش ها، واکنش ها و زبان بدن ما را کنترل می کنند. موضوع جالب این است که انسان بندرت از این واقعیت آگاه است که داستانی را به زبان می آورد و حرکات، اداها و اطوارهای او داستان دیگری را بیان می کنند.

بخش دوم انتقال اطلاعات غیر کلامی

از نظر فنی هنگامی که ما شخصی را ادراک گر یا دارای بصیرت می نامیم که توانایی او را در خواندن و تشخیص نشانه های غیر کلامی و مقایسه آنها با نشانه های کلامی باور داریم. به عبارت دیگر هنگامی که می گوییم من حدس می زنم یا احساس می کنم که فلان شخص دروغ می گوید، در واقع منظورمان این است که زبان گفتاری او با زبان بدن همخوانی ندارد.

این همان چیزی است که گویندگان از آن به عنوان آگاهی شنونده یاد می کنند. به عنوان مثال اگر شنوندگان در حالی بر روی صندلی های خود نشسته باشند که چانه هایشان پایین و دستهایشان بر روی سینه هایشان باشد یک گوینده باهوش باید احساس کند که سخنان او مورد استقبال مخاطبانش نبوده است. او باید بداند که باید از روش دیگری برای جلب توجه مخاطبان استفاده کند. در حالی که یک سخنران نه چندان هوشمند صرف نظر از واکنش مخاطبان به صحبت های خود ادامه می دهد.

ترجمه مقاله زبان بدن: بیماری، ناتوانی، و نوشتن زندگی

 

 

121 بازدید