مقاله فارسی بازسازی برند راهی برای جذب مجدد مشتری

عنوان مقاله: بازسازی برند راهی برای جذب مجدد مشتری

http://modir3-3.ir/TRANS/modir123.com/reshte-modir123.com.png رشته: مدیریت بازاریابی

 فرمت: word

http://modir3-3.ir/TRANS/modir123.com/page-modir123.com.PNG تعداد صفحات: ۱۹ صفحه

حجم فایل: ۴۹ KB

 منبع: مقاله کلاسی

پیشینه مقاله بازسازی برند راهی برای جذب مجدد مشتری

داودزاده مقدم، در تحقیقی تحت عنوان بررسی بازسازی برند در صنعت خودرو ایران به نتایج ذیل دست یافتند:

بازسازی برند نقش عمده ای در موفقیت کسب و کارها، افزایش ارزش ادراک شده، سودآوری و ارتقا جایگاه برند نزد مصرف کنندگان دارد. بازسازی برند در زمره استراتژی های پیچیده بازاریابی قرار دارد. این فرآیند در صورتی که با مطالعات فراگیر همراه نباشد می تواند سال ها تلاش سازمان برای ایجاد برند را بی اثر کرده و به شکل جدی به ارزش ویژه برند صدمه بزند.صنعت خودرو در ایران با بیش از نیم قرن سابقه بعد از صنایع نفت و گاز بزرگترین صنعت کشور به حساب می آید که با تولید حدود یک میلیون خودرو در سال نقش عمده در تولید ناخالص داخلی و اشتغال زایی دارد.

این صنعت تا کنون بارها به بازسازی برند در سطح شرکت و محصول پرداخته است که در پاره ای موارد موفق و در پاره ای با شکست کامل همراه بوده است. باوجود اهمیت قابل توجه بازسازی برند در صنعت خودرو این مقوله کمتر مورد توجه مجامع آکادمیک قرار گرفته است و به جرات می توان گفت که در زمینه بازسازی برند در خودروسازی تا کنون هیچ گونه مطالعه ای در ایران انجام نشده است. در این مقاله به بحث پیرامون بازسازی برند در صنعت خودرد ایران خواهیم پرداخت. (داودزاده مقدم و همکاران، ۱۳۹۵).

حیدرزاده و ترابی، در پژوهشی تحت عنوان بررسی تاثیر تصویر ذهنی از نام و نشان تجاری و فعالیت های روابط عمومی ادراک شده بر وفاداری مشتریان به نتایج ذیل دست یافتند:

هدف نهایی از فرایند بازاریابی ایجاد روابط قوی با مشتریان وفادار و تبدیل مشتریان بی تفاوت به مشتریان وفادار است. بنابراین تصویر ذهنی نام و نشان تجاری نقش موثری را بازی می کند.

 

پشتیبانی مدیر123

131 بازدید

 برچسب ها: