مقاله متنی مزیت ها و معایب مدیریت منابع انسانی الکترونیک

مزیت ها و معایب مدیریت منابع انسانی الکترونیک

بسیاری از شرکت های تکنولوژیکی و دموکراتیک مدیریت منابع انسانی الکترونیکی را به منظور کاهش فرآیند ها و هزینه های اداری اجرا می کنند. مثل به کارگیری مدیران میانی در منابع انسانی (لنگنیک و هال* موریتز۲۰۰۳). علاوه بر این، اطلاعات دقیق و سریع، کنترل فعالیت های مربوط به منابع انسانی را بهبود می بخشد و همچنین موجب افزایش هماهنگی استراتژیک در مدیریت منابع انسانی و خدمات به مشتریان می شود.

به علاوه، این می تواند نیاز به اطلاعات را در  مدیران منابع انسانی و مدیران اجرایی به منظور تصمیم گیری و مدیریت کسب و کار خود افزایش دهد و به همین صورت کارکنان را نیز قادر می سازد تا در سیستم برنامه ریزی سرمایه گذاری مشارکت کنند (یحیی و عبدالله رشید ۲۰۱۳). علاوه بر این مزایای زیادی دیگری نیز وجود دارد که در زیر به صورت خلاصه به آنها اشاره شده است:

_ جمع آوری و ذخیره اطلاعات مربوط به نیروی کار، که به عنوان پایه و اساس تصمیم گیری عمل می کند

_ پشتیبانی کامل از مدیریت منابع انسانی و سایر فرآیند های اساسی در شرکت

_ ارتقا بینش در گزارش ها و تجزیه و تحلیل ها

_ گردش کار پویا تر در فرآیند کسب و کار، بهروه وری و رضایت کارکنان

_ برداشتن یک گام محکم به سمت اداره بدون کاغذ

_ باعث می شود که کار خیلی سریع تر انجام شود

از طرف دیگر، مدیران در مدیریت منابع انسانی الکترونیکی با چالش های زیادی برای کنتر-ل کسب و کار خود مواجه هستند(سارود ۲۰۱۲) شامل:

_ذهنیت کارمندان و مدیریت نیاز به تغییر دارد. آنها سودمندی ابزار منابع انسانی مبتنی بر وب را پذیرفته اند.

_ آنها به طور کلی احساس می کنند که فاقد زمان و مکان کافی و توان عملیاتی برای کار با ابزار مبتنی بر وب هستند اگر این نیاز وجود نداشته باشند آنها آن را انجام نمی دهند.

_ تضمین امنیت و محرمانه بودن اطلاعات ورودی یک مسئله مهم برای کارمندان است زیرا آنها باید در زمان استفاده از ابزار منابع انسانی مبتنی بر وب، احساس “امنیت” کنند.

115 بازدید