تاریخچه و چشم انداز شرکت آدیداس (Adidas)

شرکت آدیداس (Adidas)

http://modir3-3.ir/S_M/adidas.png

تاریخچه شرکت آدیداس

چشم انداز شرکت آدیداس: در سال ۱۹۲۰ دو برادر به نام های آدولف و رودولف داسلر در شهر «هرزوگن راخ» در نزدیکی نورنبرگ کارخانه برادران داسلر را تاسیس کردند. پس از استقبال خوب و شناخته شدن محصولات او، آدولف به فکر ثبت شرکت و پیدا کردن نامی برای محصولات خود افتاد. چون خانواده و دوستان، او را آدی صدا می زدند او از کلمه آدی و ۳ حرف از نام فامیلی خود استفاده کرد و نام آدیداس را برای شرکت و محصولات خود برگزید.

چندی بعد او به فکر گسترش شرکت خود افتاد و محصولات خود را فقط به ارایه کفش ورزشی محدود نکرد. لباس ها و گرم کن های ورزشی نیز به محصولات آدیداس اضافه شدند. سپس آدیداس تجهیزات ورزشی مانند توپ و راکت را نیز تولید کرد.

پس از پایان جنگ جهانی دوم اختلاف شدید بین این دو برادر بخاطر مسائل سیاسی باعث جدایی آنها شد. رودلف پس از جدایی شرکت پاما را تاسیس کرد. جالب است بدانید زمانیکه دو برادر شرکت های جداگانه خود را بنیان گذاشتند، شهر نیز دو دسته شد و ساکنان تنها به یکی از این دوکه عمده ترین شرکت های هرزوگن راخ بودند، وفاداری داشتند.

پوما و آدیداس

اما این روزها مبلغان پوما و آدیداس در مراسم مختلف برای هم لطیفه می گویند اما برادران داسلر پس از جدایی حتی یک کلمه هم با یکدیگر حرف نزدند. سرانجام آدولف داسلر در ۷۸ سالگی در سال ۱۹۷۸در گذشت و سهام این شرکت برای پسر و خانوادهاش ماند اما در سال ۱۹۸۹ خانواده داسلر از شرکت بیرون رفتند و شرکت پس از خرید و ادغام با یک شرکت سازنده به شرکت سهامی عام SOLOMON-GROUP وسایل اسکی وکوهنوردی به نام تبدیل شد.

آدیداس (به آلمانی: adidas AG) یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدکننده وسایل ورزشی در دنیا است. این شرکت شامل چند شرکت کوچک‌تر است که عبارت‌اند از: شرکت ریبوک که لباس ورزشی تولید می‌کند، شرکت «تیلور مید» و «مکس فلی» که توپ و وسایل گلف تولید می‌کنند.

چشم انداز آدیداس

چشم انداز شرکت آدیداس

هیچ چیز غیر ممکن نیست!!!

تاریخچه ی خلاقیت های آدیداس گواه اینست که واقعا “هیچ چیز غیر ممکن نیست”

پروژه درس مدیریت استراتژیک پیشرفته

پروژه های مشابه

 

[maxbutton id=”5″ ] [maxbutton id=”4″ ] [maxbutton id=”3″ ] [maxbutton id=”6″ ]

سفارش مشاوره پایان نامه

پشتیبانی مدیر123

262 بازدید