پرسشنامه نقش تبلیغات و پیشبرد فروش در ارزش ویژه برند

پرسشنامه نقش تبلیغات و پیشبرد فروش هدف پرسشنامه: بررسی تأثیر تبلیغات و پیشبرد فروش در ایجاد ارزش ویژه برند

فرمت: Word

?تعداد سوال: ۳۳ سوال و ۸ مولفه

شیوه نمره گذاری: دارد

مدل: دارد

پایایی و روایی: دارد

منبع: دارد

[stextbox id=”grey” caption=”توضیحات” collapsing=”true” mode=”js” direction=”rtl” shadow=”false”]

پیشبرد فروش

تبلیغات پیشبرد فروش از تعداد زیادی ابزارهای محرک کوتاه مدت، نظیر کوپن، کالاهای ویژه، جوایز و تخفیفات خرید تشکیل می‌شود و هدف از آن، ترغیب مصرف کنندگان، فروشندگان و واسطه‌های فروش کالای شرکت است. رشد هزینه‌های مربوط به تبلیغات پیشبرد فروش در سال‌های اخیر به مراتب بیش از رشد هزینه‌های تبلیغات غیرشخصی بوده است. تبلیغات پیشبرد فروش، مستلزم تعیین اهداف تبلیغات پیشبرد فروش، انتخاب ابزار، تهیه برنامه، پیش آزمون و اجرای برنامه تبلیغات پیشبرد فروش و ارزیابی نتایج حاصله است. (کاتلر و آرمسترانگ،۱۳۹۱).

در این پژوهش منظور (آگاهی از نشان تجاری، کیفیت درک شده، تصویر نشان تجاری، وفاداری به نشان تجاری)است.

برند: در لغت نامه بین‌المللی بازاریابی بیان شده که برند عبارت است از نامی اختصاصی برای یک محصول همراه با شخصیت و هویت دیداری که توسط تولیدکننده، به محصول داده می‌شود (یادین،۲۰۰۲،۲۵).

کاپفرر برند را به گونه‌ای کلی تعریف کرده است. به گفتۀ وی «برند عبارت است از نامی که خریداران را تحت تأثیر قرار دهد» در واقع آنچه یک نام را به برند تبدیل می‌کند، برجستگی، تمایز، اعتماد و … مرتبط به نشانه‌ها است. بنابراین برند یک سیستم زنده است که از سه قطب اصلی (محصول و خدمت، نام و مفهوم) تشکیل شده است(کاپفرر،۲۰۰۸،۳۷)

ارزش ویژه برند: مطلوبیت نهایی یا ارزش افزوده هایی است که محصول کالا یا خدمات به واسطه برند ایجاد می کند. ارزش ویژه برند همانند یک دارایی برای شرکت محسوب می گردد که گردش وجوه کسب و کار را افزایش می دهد.

پرسشنامه فوق متشکل از ۳۳ سوال و ۷ مولفه که بر اساس طیف ۵ گزینه ای لیکرت از کاملا موافق تا کاملا مخالف نمره دهی شده است. همچنین مدل مفهومی مرتبط با پرسشنامه به انتهای این پرسشنامه پیوست گردیده است.

[/stextbox]

 

[maxbutton id=”5″ ] [maxbutton id=”4″ ] [maxbutton id=”3″ ] [maxbutton id=”6″ ]

پشتیبانی مدیر123

modir123.group@gmail.com

 

 

 

 

 

161 بازدید