پرسشنامه تاثیر ویروسی رسانه و شبکه اجتماعی بر تمایل مصرف کنندگان به خرید

http://modir3-3.ir/images/goals-modir123.com.png هدف پرسشنامه: بررسی تاثیر ویروسی رسانه و شبکه اجتماعی بر تمایل مصرف کنندگان به خرید

 فرمت: Word

?تعداد سوال: ۲۲ سوال و ۸ مولفه

شیوه نمره گذاری: دارد

پروپوزال پرسشنامه: دانلود

منبع: دارد

 

[stextbox id=”grey” caption=”توضیحات” collapsing=”true” collapsed=”true” mode=”js” direction=”rtl” shadow=”false”]

پرسشنامه با هدف بررسی تاثیر ویروسی رسانه و شبکه اجتماعی بر تمایل مصرف کنندگان به خرید طراحی شده است که متشکل از ۴ مولفه (نگرش مصرف کننده به سودمندی اطلاعات، هنجار ذهنی مصرف کنندگان، ریسک ادراک شده، تمایل به خرید) و ۴ زیر مولفه (کیفیت استدلال در سایت های رسانه و شبکه های اجتماعی، اعتبار منبع در سایت های رسانه و شبکه های اجتماعی، یکپارچگی اجتماعی، نفوذ اجتماعی) و ۲۲ سوال می باشد. که بر اساس یک ۵ گزینه ای لیکرت نمرده دهی شده است.

هنجار ذهنی مصرف کنندگان

هنجار ذهنی به فشار اجتماعی ادراک شده توسط فرد برای انجام یا انجام ندادن رفتار مورد نظر اشاره دارد. افراد اغلب بر مبنای ادراکاتشان از آنچه دیگران ،دوستان، خانواده، همکاران و …) فکر می کنند باید انجام دهند، عمل می کنند (جابری وهمکاران ،( ۱۳۹۲). به عبارتی، هنجارهای ذهنی تابعی از باورها، اما از نوعهای مختلف هستند، یعنی اعتقادات افراد یا گروههای خاص که فکر می کنند فرد باید کاری را انجام بدهد یا انجام ندهد(تالوکر ۲۰۱۲).

هنجارهای اجتماعی، نشان دهنده فشار خارجی دریافتی برای استفاده یا عدم استفاده از سیستم است. افرادی که انتظار دیگران از آنها، برای استفاده از سیستم را می پذیرند، نمره بالاتری در نیت استفاده از سیستم خواهند داشت، حتی زمانی که ممکن است به شخصه احساس مثبتی در مورد سیستم نداشته باشند.

نفوذ اجتماعی

نفوذ اجتماعى عبارت است از تغییر شکل رفتار یا باورهاى فرد بر اثر واقعى یا خیالی، ارادى یا غیرارادی، که از طرف یک شخص یا گروهى از اشخاص اعمال مى‌شود. با این تعریف، نفوذ اجتماعى از یک‌دستى رفتار متمایز مى‌شود. منظور از یک‌دستى رفتار این است که افراد، مستقل از یکدیگر، در مقابل یک محرک معین واکنش یکسانى نشان مى‌دهند، مثلاً در زمستان لباس گرم مى‌پوشند. اما ترجیح نوع، مدل یا رنگ لباس اغلب از نفوذ اجتماعى ناشى مى‌شود.

[/stextbox]

[maxbutton id=”5″ ] [maxbutton id=”4″ ] [maxbutton id=”3″ ] [maxbutton id=”6″ ]

پشتیبانی مدیر123

http://modir3-3.ir/images/%d9%81%d8%b1%d9%85%20%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3%20%d8%a8%d8%a7%20%d9%85%d8%a7.png

 

166 بازدید