مقاله فارسی تحلیلی برنقش استراتژی اقیانوس آبی در محیط کسب و کار

عنوان مقاله: تحلیلی برنقش استراتژی اقیانوس آبی در محیط کسب و کار

رشته: مدیریت استراتژیک

فرمت: pdf

حجم فایل: ۲۴۰ KB

منبع: مقاله دانشجویی

نقش استراتژی اقیانوس آبی در محیط کسب و کار

امروزه سرمایه گذاران و شرکت ها نه از سر دلسوزی و ارزش مداری بلکه به عنوان یک استراتژی برای افزایش درآمد و سود به جلب رضایت مشتری (مدیریت ارتباط با مشتری) و فراگیری رموز دلبری روی آورده اند که بهره گیری از استراتژی اقیانوس آبی می تواند ماخذ این رموز باشد. در این تحقیق روند تغییر و تحول در مدل تجاری مورد بررسی قرار می گیرد و اینکه چگونه طی چنین تحولی شیوه های جدید ایجاد ارزش دنبال شده که نهایتا سودآوری و افزایش بازدهی عملیات فروش را به همراه خواهند داشت.

پژوهش پیش رو، از نظر هدف کاربردی و از دید روش، در دسته پژوهش های توصیفی – پیمایشی است. جامعه آماری آن، کلیه مدیران بازاریابی و فروش، مدیران میانی، مدیران ارشد اجرایی و اعضاء هیئت مدیره در مجتمع گندله سازی اردکان هستند که برای جمع آوری داده ها، تعداد ۷۷۱ پرسشنامه میان نمونه آماری توزیع شد. نمونه گیری به روش تصادفی طبقه ای صورت گرفته است. آزمون مدل مفهومی با استفاده از آزمون های مدل رگرسیونی و با به کارگیری نرم افزار spss انجام شد. نتایج حاکی از آن است که استراتژی اقیانوس آبی در مدیریت فروش اثر شدیدی دارد.

واژه های کلیدی: اقیانوس آبی، اقیانوس قرمز، نوآوری ارزش، رقابت، مدیریت فروش

استراتژی اقیانوس آبی در محیط کسب و کار

کارکنان فروش بیش از گذشته قدرتی پویا در دنیای تجارت محسوب می شوند و تلاش های آن ها اثر مستقیم بر فعالیت های متنوع و مختلف سازمان ها دارند. (شیرخدایی و همکاران، ۱۳۹۱) نیروی فروش بازوی اجرایی سازمان ها در جذب مشتری و فروش کالا یا خدمات است. تمامی تلاش های واحدهای مختلف سازمان در نتیجه و عملکرد نیروی فروش خلاصه می شود. نیروهای فروش که معمولا در سازمان فروش یا واحد فروش فعالیت می کنند، وظیفه اصلی فروش برون دادهای سازمان را بر عهده دارند (عزیزی و همکاران، ۱۳۸۷).

پروژه های آماده مدیریت استراتژیک

 

پشتیبانی مدیر123

 

122 بازدید