مدیریت استراتژیک شرکت بهمن دیزل

عنوان پروژه: مدیریت استراتژیک شرکت بهمن دیزل

 فرمت: Pdf،powerpoint

 حجم فایل: ۱.۱۲۳ KB

http://modir3-3.ir/images/bahmandizel-modir123.com.gifتاریخچه مدیریت استراتژیک شرکت بهمن دیزل

شرکت بهمن دیزل با هدف تولید کامیون های سبک و نیمه سنگین و سنگین و مینی بوس و به منظور نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور در اول خرداد ماه سال ۱۳۸۲ به صورت پروژه زیر نظر گروه بهمن آغاز به کار نمود و در آذر ماه سال ۱۳۸۲ تولید آزمایشی کامیونت ۶ تن را تحت لیسانس شرکت ISUZU ژاپن آغاز نمود و در ۱۹ اسفند ماه ۱۳۸۲ رسما از سوی وزیر صنایع وقت در جاده قدیم کرج افتتاح گردید.

این مرکز درسال ۱۳۸۲ با سرمایه اولیه یک میلیارد ریال بعنوان شرکت بهمن دیزل به ثبت رسید. در حال حاضر ترکیب سهامداران شرکت به ترتیب گروه بهمن با سرمایه ۹۹.۹۴%، شرکت شاسی ساز ایران، شرکت بهمن لیزینگ، عصر بهمن، شرکت بهمن موتور، شرکت بهمن سرویس، شرکت بهمن خودرو هرکدام با سرمایه ۰.۰۱% می باشد.

شرکت بهمن دیزل

شرکت بهمن دیزل بعد از تولید موفقیت آمیز کامیونت ۶ تن (NPR)، طی مطالعات صورت گرفته و تجارب کسب شده با همکاری کادر کارشناسی و فنی، تولید کامیون ۸ تن ایسوزو مدل (NQR) را در سال ۱۳۸۴ آغاز نمود و بعد از آن در سال ۱۳۸۵ نیز اقدام به تولید کامیونت سبک ایسوزو (NKR) با وزن ناخالص ۵.۲ تن نمود. این شرکت با هدف توسعه فضای تولید و بهینه نمودن خطوط تولید جهت افزایش و تنوع تولید محصولات در دی ماه سال ۱۳۸۵ به مکان فعلی خود در شهرک صنعتی البرز انتقال یافت.

شرکت بهمن دیزل همواره «شعار ما همواره به حرکت می اندیشیم» را سر لوحه برنامه های خود قرار داده است. مفهوم این شعار در تک تک حروف کلمه «حرکت» به شرح ذیل گنجانده شده است:
    ح: حفظ محیط زیست
    ر: رضایت ذینفعان (مشتریان، سهامداران، کارکنان، تامین کنندگان، جامعه، دولت و …)
    ک: کنترل و نظارت دائم
    ت: توسعه و بهبود مستمر

در حال حاضر می توان اذعان داشت این شرکت با تکیه برچشم انداز فوق بعنوان تنها تولید کننده کامیونهای سبک با برند ژاپنی و با کیفیت ترین خودروی تولید شده در داخل کشور با اختلاف حداقل ۴۰ نمره نسبت به رقبای خود، موفق به اختصاص بیش از ۶۷ درصد سهم تولید کامیونت درمهر ماه سال ۱۳۸۸ گردیده و بعنوان تنها خودرو ساز نمونه و یکی از ۲۶ واحد صنعتی نمونه در سال ۱۳۸۶ در کشور و صد شرکت برتر کشور در سال ۱۳۸۸ شناخته شده است.
شرکت بهمن دیزل توانسته است جهت پاسخگویی به درخواست مشتریان تولید خود را از ۹۳۴ دستگاه در سال ۱۳۸۳ به ۱۱۳۷۷ دستگاه در سال ۱۳۸۷ افزایش دهد.

مشتریان کلیدی شرکت بهمن دیزل

مشتریان کلیدی شرکت بهمن دیزل عبارتند از وزازتخانه های دولتی، نیروهای مسلح (ارتش و سپاه)، شهرداری استانهای مختلف، شرکتهای تولید کننده مواد غذایی، شرکت های لیزینگ از جمله شرکت لیزینگ بهمن، نمایندگی های شرکت بهمن دیزل و سایر اشخاص حقیقی و حقوقی می باشد. فروش محصولات شرکت بهمن دیزل از طریق ۸۸ نمایندگی فروش که در ۲۷ استان کشور پراکنده شده است انجام میگیرد. همچنین شرکت بهمن دیزل دارای بیش از ۳۰ نمایندگی خدمات پس از فروش و عاملیت های مجاز تعمیراتی در سراسر کشور جهت ارایه خدمات به مشتریان می باشد.

یکی از اهداف شرکت بهمن دیزل ورود به بازارهای جهانی بوده است که در سال ۱۳۸۷ با آغاز صادرات به کشور عراق به ارزش ۵.۵ میلیون دلار توانست به این مهم دست یابد و در حال حاضر قصد دارد با توسعه صادرات، بازار کشورهای همسایه مانند عراق و افغانستان را در دست گیرد.
این شرکت بعنوان اولین خودروساز دارنده گواهینامه ISO/TS 16949:2009 سعی در افزایش کیفیت خدمات و رضایتمندی مشتریان و تامین کنندگان و شرکاء تجاری خود دارد.همچنین سیستم مدیریت کیفیت ISO9001:2008  در شرکت بهمن دیزل پیاده و اجرا می گردد.

مسئولیت های اجتماعی شرکت پارس بوشنگ

شرکت بهمن دیزل همواره «شعار ما همواره به حرکت می اندیشیم» را سر لوحه برنامه های خود قرار داده است. مفهوم این شعار در تک تک حروف کلمه »حرکت» به شرح ذیل گنجانده شده است:
ح:حفظ محیط زیست
ر:رضایت ذینفعان (مشتریان، سهامداران، کارکنان، تامین کنندگان، جامعه، دولت و…)
ک:کنترل و نظارت دائم
ت:توسعه و بهبود مستمر

در حال حاضر می توان اذعان داشت این شرکت با تکیه چشم انداز خود به عنوان تنها تولید کننده کامیون های سبک با برند ژاپنی و با کیفیت ترین کامیونت تولید شده در داخل کشور با اختلاف حداقل ۴۰ نمره منفی نسبت به رقبای خود(مطابق آدیت های دوره ای ISQI)، موفق به اختصاص بیش از ۶۷ درصد سهم تولید کامیونت گردیده است و به عنوان تنها خودرو ساز نمونه و یکی از ۲۶ واحد صنعتی نمونه در سال ۱۳۸۶ در کشور و صد شرکت برتر کشور در سال ۱۳۸۸ شناخته شده است. برخی از افتخارات شرکت بهمن دیزل به شرح جدول شماره ۳ می باشد.

پروژه های مشابه آماده

 

[maxbutton id=”5″ ] [maxbutton id=”4″ ] [maxbutton id=”3″ ] [maxbutton id=”6″ ]

 

پشتیبانی شبانه روزی سایت مدیر 123

تماس با Modir123.com

247 بازدید